Vil du leie ut bolig til flyktninger?

Vi har mottatt mange henvendelser fra innbyggere som ønsker å hjelpe til med boliger til flyktninger, det setter vi stor pris på. Men det trengs enda flere boliger. Ta kontakt med oss ved å fylle inn skjema for registrering av boliger

Skjema for utleie av bolig til flyktninger

• Skjemaet brukes til å kartlegge hvilke muligheter som finnes for å bosette flyktninger privat. Du forplikter deg ikke, selv om du registrerer deg.
  • Vi ber deg oppgi boligens plassering, størrelse, antall rom, tilgang til bad og kjøkken, pris og når den kan leies ut. Vi har mest behov for langvarige leieforhold.
  • Vi ber også om navn, adresse, telefonnummer og e-post til deg, slik at vi kan kontakte deg.

OM BOLIGEN

• Boligen må oppfylle kravene i brannforskriften.
  • Kommunen kartlegger alle boliger og vurderer om de er egnet til kort- eller langtidsleie. Dette gjelder også delte boliger.
  • Du får beskjed når vi har vurdert hvilke boliger som passer best til behovet flyktningene har.

Kommunen har behov for varierte boenheter, fra hybler, 1-rom og 2-roms til større boenheter. Boligene må være godkjente for utleie. Meråker kommune registrerer alle boligmuligheter, men det vil kun bli tatt kontakt med de som er aktuelle for innleie.

Har du spørsmål som gjelder boliger kontakt Meråker kommune tlf. 74 81 32 00 (Servicetorget) i åpningstiden 08.00 -15.00

BOLIGDUGNADEN.NO

På boligdugnaden.no kan du sjekke om ditt hus/leilighet kan leies ut lovlig, lese råd og anbefalinger med mer.