E-dialog brukerveiledning
Å sende dokumenter via e-post kan være en usikker kanal, og kan i verste tilfelle stoppes i spamfilter. Ved å benytte tjenesten eDialog, åpner Meråker kommune for at du kan sende inn dokumenter via en sikker kanal.
For å benytte tjenesten, må du autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID mv.)
Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format).
Slik fyller du ut skjemaet:
- Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
- Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne)
- Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
- Kommentar: Gi en god beskrivelse av forsendelsen din
- Husk å laste opp relevante vedlegg som må være i PDF-format.
- Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Fordelene med Edialog er flere:
- Det viktigste er selvsagt at dette er en sikker kanal.
- Det gir en sikker identifikasjon av avsenderen.
- Det som sendes inn gjennom Edialog kan mottas i sak/arkivsystemet, forutsatt at kommunen (virksomheten) bruker SvarInn.
Sist endret 30.09.2019 14.26