Biblioteket - tiltak som følge av covid 19

Biblioteket - tiltak som følge av covid 19

Følgende er bestemt I forhold til drift av biblioteket fra og med 5.til og med 18.januar 2021:

  • Meråker skole har adgang til biblioteket fram til kl 12 hver dag.
  • Meråker skole fortsetter med ordinære, ukentlige lånetimer for 1.- 7.trinn med kun 5 elever om gangen.
  • 8. 9. og 10.trinn besøker ikke biblioteklokalene i denne perioden.
  • Lærere kan kontinuerlig bestille depotkasser og prosjektlån på epost/telefon.

 

  • Meråker videregående skole sine elever og lærere får adgang til biblioteket etter kl 12 hver dag.
  • Lærere og elever kan likevel bestille takeaway kontinuerlig på epost/telefon.

 

  • Nord Universitet sine lærere og studenter oppfordres til å bestille lån på telefon/epost.

 

  • Folkebiblioteket opprettholder sine åpningstider.
  • Takeaway-bibliotek starter opp fra og med tirsdag 5.januar. Bestilling via telefon, sms og epost.
  • Vi anbefaler bruk av munnbind og helst besøk etter kl 12.

 

  • Hjemmeboende “innenlands- og utenlandsstudenter” som er friske/har testet seg, får studere i bibliotekets møterom/lokaler etter avtale/reservering av tid.

 

  • Individuell skjema-veiledning skjer etter bestilling av tid, primært på torsdager kl 10-12.
  • Historielagets åpne kontortid på onsdager fra kl 10-14 fortsetter, men kan bli avlyst på kort varsel.
  • Praksisplass og utplasseringer for NAV opphører i denne perioden.

Oppholdstid i biblioteket reduseres til et minimum.